斜め向かいの人が、私の方を見ている気がする。決心して、目をむけていた。みていなかった・・・。しかも、私が目をむけたから、相手は私に見られたことに気がつき、首を曲げてこっちを向いた。そしてその動きを私は察知し、相手の目が私の目を捉える寸前に、目をそらした。一秒未満の、静かな、しかし火花散る攻防戦である。ディスプレイがコンパクトになるのはいいのだが、以前のように顔が隠れなくなったのでこのような攻防戦が絶えない。あたらしいパソコン実習室は。
このような攻防戦を行なっているのはわたしだけではないと思いたい。いや、今の攻防戦と思っていることすら、私の一人相撲ということもありえる。だとしたら、少し寂しい。恥ずかしいのではなくて。

I feel that the man on the slanting other side is looking at me. I determined and had turned my eyes there. But, He was not looking me ・・・. With the cause as which I looked him, he has noticed what was seen by me. So he move his head and going to see my eyes. I looked at his motion and turned away my eyes quickly. Just before his eyes catch my eyes.
I do not want to think that only I am doing this fighting. However, this fighting may be my illusion. I am somewhat sad supposing that is right. It is more sad than shameful.